بهترین ابزار تحلیل تکنیکال در سال ۲۰۲۴
بهترین ابزار تحلیل تکنیکال در سال ۲۰۲۴

نوسانات و تحرکات قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر باعث شده که بسیاری از افرادی که سررشته‌ای در ترید ندارند، به سوی یادگیری و استفاده از فرصت‌های درآمدزایی از این بازار بروند؛ این یعنی که افراد معمولی بدون این که تخصص ویژه‌ای داشته باشند می‌توانند با مطالعه و بررسی دقیق بهترین ابزار تحلیل تکنیکال و یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها وارد معامله‌گری در بازار کریپتو شوند.

بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال از زمان ظهور خود جذابیت بسیار زیادی برای تریدرها داشته و بسیاری از آن‌ها اکنون فعالیت در بازار کریپتو را به بازار فارکس یا دیگر بازارهای قدیمی‌تر ترجیح می‌دهند. بازار ارزهای دیجیتال فرصت‌های تازه و هیجان‌انگیزی به ارمغان می‌آورد که هنوز تماماً کشف نشده‌اند.

 

سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

1) هولدرها: افرادی که ارز دیجیتال می‌خرند و نگه می‌دارند با این امید که از افزایش قیمت آن‌ها در طولانی‌مدت سود به دست آورند.

2) تریدرها: افرادی که از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند تا سودهای کم ولی پیوسته به دست آورند.

با توجه به اعمال تحریم‌ها علیه ایران، جهت فعالیت در صرافی و استفاده از ابزارهای تحلیل، تریدرها نیازمند سرویس ای پی ثابت می‌باشند.

استفاده درست از ابزار تحلیل تکنیکال برای تریدرها بسیار مهم است؛ چرا که دقیقاً با همین ابزار تریدرها نقاط ورود و خروج را شناسایی می‌کنند، سطوح حمایت و مقاومت را تشخیص می‌دهند و روندهای معکوس آتی را پیش‌بینی می‌کنند.

با ورود به سال ۲۰۲۴ و فرصت‌های بیشتری که در بازار کریپتو با خود به همراه می‌آورد، هر روز افراد بیشتری به سمت یادگیری تحلیل تکنیکال روی می‌آورند؛ چراکه تحلیل تکنیکال دروازه ورود شما به معاملات و ترید ارزهای دیجیتال است. جالب اینجاست که خیلی از ابزار و نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال به صورت گسترده در دسترس بوده و بعضاً نسخه ساده آن‌ها رایگان است.

 

بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال در سال ۲۰۲۴

بهترین پلتفرم‌های نموداری تحلیل تکنیکال:

تریدینگ ویو (TradingView)

کوادنسی (Quadency)

اوریون ترمینال (Orion Trerminal)

کوینیگی (Coinigy)

کریپتو ویو (CryptoView)

گو چارتینگ (GoCharting)

اینسیلیکو ترمینال (Insilico Terminal)

متاتریدر۴ (MetaTrader4)

 

بهترین اندیکاتورها (و اسیلاتورها) در تحلیل تکنیکال:

میانگین‌های متحرک (Moving Averages)

باندهای بولینگر (Bollinger Bands)

ایچیموکو (Ichimoku)

شاخص قدرت نسبی (RSI)

مکدی (MACD)

استوکاستیک (Stochastic)

 

بهترین ربات‌های ترید ارزهای دیجیتال:

دستیار معامله‌گری اطلس (ATA)

کریپتوهاپر (Cryptohopper)

تری‌کاماز (3Commas)

کوین رول (Coinrule)

تریدسانتا (TradeSanta)

اشتراک گذاری: